Kan man kombinere Cipralex med Ditropan (oxybutynin)?

Innsendt spørsmål

­Hei jeg er en mann på 30 år som bruker cipralex (ssri) 10ml dagelig.
Har tidligere vært plaget med svetting på kropp og ansikt noe som har blitt verre etter jeg startet med cipralex så jeg lurer på om jeg kan kombinere cipralex med ditropan-Oxybutynin ? hvordan fungerer disse to legemidlene i lag ? Jeg er ellers i god form og ikke overvektig.

Doktor Pål Branæs

Svar fra legen (Pål Branæs)

Sist endret 01. januar 2019, klokken 17:46

Hei. Disse to preparatene hverken forsterker eller hemmer hverandre, eller gjør at den ene eller andre gir bivirkninger. Et tips til deg er at dette kan sjekkes av alle, ved f eks å benytte databaser som interaksjoner.no:


Interaksjoner


Til orientering er økt svette en av de hyppigste bivirkningene ved Cipralex, og det selv om man tar Cipralex som eneste medisin.



Lurer du på noe mer?

Send inn spørsmål til legen

Ved å bruke nettstedet aksepterer du bruk av cookies.
Les mer her.

Spør legen nå fra kr 250.-
Det er helt anonymt

Fotolia 28258128 xs

Send inn spørsmål til legen

Send inn spørsmål til legen

Ved å bruke nettstedet aksepterer du bruk av cookies.
Les mer her.

Spør legen nå fra kr 250.-
Det er helt anonymt

Fotolia 28258128 xs

Send inn spørsmål til legen

Finn ditt spørsmål

Har du sendt inn spørsmål og vil lese svaret legen har gitt deg?

Gå til "Du kan lese svaret ditt her" og tast inn referansenummeret du fikk ved innsending.

Vår legetjeneste er ikke en erstatning for faktisk legebesøk, og tjenesten fraskriver seg alt ansvar vedrørende råd om helse og sykdommer. For en sikker vurdering av din tilstand må du ta kontakt med din kontaktperson i den offentlige helsetjenesten.

Org.nr.: 989411500

Webdesign og publiseringsløsning av prod Luminus Webkommunikasjon